Сучасні технології змінили спосіб спілкування та розваги споживачів. Починаючи з їжі та продуктів харчування, закінчуючи одягом і гаджетами – зараз все можна замовити лише у кілька кліків. А така доступність будь-яких товарів та пропозицій через онлайн майданчики хоч і повільно, але зменшує показник відвідуваності оффлайн-магазинів. Для того, щоб стимулювати споживачів і збільшити трафік у молах, оператори торгових центрів шукають і розробляють нові стратегії залучення клієнтів.
На сьогоднішній день, аби мати конкурентні переваги і постійних покупців, вже недостатньо представити широкий асортимент брендів різних цінових сегментів та вишуканих ресторанів. ТРЦ сьогодні – це не лише шопінг, а й entertainment -місце, де відвідувачі отримують емоції. І в даному напрямку торгові центри активно конкурують між собою також. А тому використовують всі можливі прийоми, додають послуги, застосовують інновації, цікаві індивідуальні інтер’єрні рішення, які виділять торговий центр серед інших молів. Задача кожного власника торгово-розважального об’єкту запропонувати щось нестандартне, таке, що стимулюватиме покупців вийти за межі свого житлового простору. Одним з таких прийомів є ландшафтний дизайн, усе розмаїття та можливості якого допомагають створити не лише візуально гарну картинку, а й забезпечивши гарний настрій та самопочуття відвідувачів.
Далі у матеріалі обговоримо декілька корисних ідей озеленення для збільшення відвідувачів у торговому центрі. Але спочатку давайте детальніше розглянемо концепцію ландшафтного дизайну.
Ландшафтний дизайн - це мистецтво створення візуально привабливих відкритих просторів з використанням різних елементів, таких як клумби, рослини, водоспади тощо. Це гармонійне поєднання мистецтва, архітектури та природи, завдяки якому трансформується вигляд громадських просторів. Ландшафтний дизайн традиційно використовується для парків, скверів, прибудинкових територій житлових комплексів, ресторанів, готелів, БЦ, ТЦ, ТРЦ, аеропортів тощо. А цікаві проекти ландшафтних митців, втілені в реальність, здатні створити абсолютно новий погляд на загальне сприйняття торгових центрів.
Сучасні споживачі відвідують торгові центри не тільки заради шопінгу. Люди прагнуть провести якісно час з родиною та друзями. Замість розкішних виставкових залів бутиків та магазинів, відвідувачі надають перевагу невимушеним та «інтимним» приміщенням, де можна просто відпочити зі своїми рідними. Ландшафтний дизайн - це дієвий інструмент, який допоможе створити затишні локації у торговому центрі та навколо нього, а також, зонувати навколишній простір. А в епоху соціальних мереж та інстаманії круто реалізований ландшафтний дизайн – це ключ до безлічі вражаючих фотознімків у торговому центрі. Це заохочує відвідувачів робити селфі у ТРЦ та завантажувати їх у свої профілі в інстаграм, відмічаючи локацію. Таке «сарафанне радіо», в свою чергу, створює додаткове промо і приваблює більше відвідувачів. Більше того, це також важлива конкурентна перевага.
Варто також зазначити, що ландшафтний дизайн допомагає створити більш приємну та позитивну атмосферу у ТРЦ. Це може суттєво заохотити відвідувачів залишатися довше. А чим довше вони перебувають у торговому центрі, тим більше витрачають коштів. Таким чином, ландшафтний дизайн позитивно впливає не тільки на зовнішній вигляд і атмосферу, а й на збільшення доходів.
Тепер, коли ми знаємо, наскільки важливим є ландшафтний дизайн для сучасних молів, як він може трансформувати торговий центр зі стандартного торгового комплексу на жвавий простір для сімейних прогулянок, створити атмосферу комфортно, саме час розглянути декілька корисних ідей.
Ландшафтний дизайн - це не просто додавання рослин та інших випадкових елементів в інтер’єр або прибудинкову території ТРЦ. Важливо визначити правильні місця, підібрати рослини згідно з основною концепцією та стилем об’єкту, освітленням, умовами догляду, за кольором, композицією. Наприклад, додати кущі та рослини в кутах, щоб розбавити монотонність металу та бетону. Використовувати контрастно обарвлені рослини, щоб виділити такі ключові ділянки, як доріжки та вивіски. Додати рослини з різнокольоровим листям біля входу у ТРЦ, щоб у всій красі зустрічати гостей. Це піднімає настрій відвідувачів і спонукає їх проводити більше часу в торговому центрі.
Якщо молл буде просто схожий на сквер, він не стимулюватиме відвідуваність, адже використання дерев і рослини – стандартний прийом. Необхідно додавати інші елементи ландшафтного дизайну, щоб підвищити візуальну привабливість торгового центру. Наприклад, можна використовувати водоспади та фонтани, - вони створять більш романтичну обстановку, стануть гарними фотозонами, зацікавлять дітей.
Крім того, можна створити затишні тематичні зони відпочинку та внутрішні дворики, де відвідувачі зможуть розслабитися після активного шопінгу. А якщо встановити кілька столів і стільців, вкритих масивними парасольками, можна створити атмосферу заміського відпочинку. Це чудові способи заохотити гостей проводити більше часу в ТРЦ.
Порада: якщо у вашому торговому центрі є ресторани з терасами на відкритому повітрі, додайте кашпо з рослинами, дерева у горщиках та інші елементи озеленення.
Найважливішою частиною ландшафтного дизайну є вибір правильних рослин відповідно до клімату та географічного положення. Краще використовувати місцеві види рослин, які вимагають менше догляду та є стійкими до активного трафіку, торкання, тощо. Використання сезонних квітучих рослинн створить яскравість кольору серед зелені. Гвоздики та хризантеми добре цвітуть взимку, нарциси і тюльпани будуть виглядати більш живими навесні. Ну хто сказав, що клумби мають бути тільки зовні, правда?
Окрім місцевої та сезонної рослинності можна використовувати екзотичні рослини. Вони здатні перетворити будь-яку локацію ТРЦ на вишукане місце. Встановлення екзотичних рослин з далеких регіонів дарує незабутні враження для відвідувачів. Це створює ілюзію відпустки для відвідувачів, які не мають часу на справжню.
Порада: догляд за рослинами важливо доручити фахівцям, які не лише забезпечать необхідні умови для рослин під час висадки, а й зможуть належним чином піклуватися про них.
Освітлення - суттєва частина ландшафтного дизайну. Розумне використання освітлювальних приладів може допомогти привернути увагу відвідувачів до магазинів, ресторанів та інших об’єктів. Використання м’якого освітлення створить теплу та затишну атмосферу в загальних зонах відпочинку. Так само можна використовувати точкові світильники для освітлення особливих рослин, вивісок та доріжок. Незабутні світові інсталяції, правильно підібрані рослини – і відвідувачі повертатимуться до вас знову і знову.
Ті самі рослини, які прикрашають ваш торговий центр, можуть зменшити його візуальну привабливість, якщо тривалий час залишаться без нагляду, або догладятимуться з порушенням норм та технологій. Торговий центр, оточений високою травою та нечітким бур’яном точно не місце для релаксу. Більше того, високі рослини та дерева можуть перешкоджати стоянкам і перекривати вітрини магазинів. Недоглянуті рослини, квіти, що в’януть, на відкритих майданчиках для відпочинку можуть призвести до потенційних збитків.
Тому надзвичайно важливо залучити досвідчену команду фахівців по догляду за рослинами та іншими елементами ландшафту як зовні, так і всередині. Спеціалісти дизайнерської майстерні «ІНВАЙТ» готові запропонувати неймовірні ідеї для озеленення вашого ТРЦ, забезпечать регулярне обрізання дерев та кущів, належне підживлення та полив рослин, контролюватимуть всі процеси, пов’язані з благоустроєм та озелененням ділянок тощо.
Отже, робимо висновок, що ландшафтний дизайн - це потужний інструмент залучення відвідувачів При правильній реалізації може принести як гарні враження, так і збільшити дохід ТРЦ.